Wednesday 23 November 2011

Contoh karangan murid tahun 4


Soalan :
Setiap orang mempunyai adik yang paling disayangi.
Ceritakan tentang adik kamu.
Jawapan :
          Saya amat bersyukur kerana dikurniakan seorang adik yang sangat comel. Dialah tempat saya bermanja.
          Adik saya adalah seorang lelaki . Nama adik saya Muhamad Haiqal Azri bin Muhammad Nasri. Dia berumur tujuh tahun. Dia bersekolah di Sekolah Kebangsaan Saujana Utama.
          Adik saya seorang yang sangat comel. Dia berambut pendek dan kemas. Setiap petang adik bermain bola di padang. Adik seorang yang rajin belajar.
          Makanan kegemaran adik ialah sup ikan manakala minuman kegemaran dia laici ais. Adik suka menonton cerita kartun seperti Hagema, Doremon dan sebagainya.
          Pada hujung minggu saya akan bermain basikal bersama adik untuk mencergaskan badan. Pada waktu malam adik mengjak saya menonton DVD. Adik saya gemar menolong saya membuat kerja rumah.
          Saya berasa bangga kerana mempunyai adik seperti Haiqal. Saya sangat sayang kepada adik saya.

By Ain Suraya

5 comments:

  1. 😌😌😌😌😌👌🏻👌🏻👍👌🏻👍👍👌🏻👍👍👍

    ReplyDelete
  2. I THINK ITS GREAT AND HALF HORIBLE I HOPE YOU UNDERSTAND

    ReplyDelete
  3. I think it is better than my esay

    ReplyDelete